Close

2.3.2017

Aliexpress.com – jak nakupovat globálně

AliExpress online nákupní portál

AliExpress je největší a nejspolehlivější čínský eshop. Svoje zboží dodává do celého světa a nakupovat v něm je skutečně velmi jednoduché. Většinou každý chce nakupovat nejlevněji a nejkvalitněji a jedním z řešení je globální obchod AliExpress.com. Za značkou AliExpress stojí služba Alibaba.com, která nabízí zboží od různých čínských dodavatelů. Můžete v něm nakoupit zboží za velmi nízké ceny. V eshopu najdete obrovské hromady zboží. Skladem je až několik milionů položek! Aliexpress není obyčejný obchod na jaký jste zvyklí. Má blíže spíš k eBay či Wish.com. Dalo by se říct že se jedná o obrovské tržiště různých prodejců. Denně ho navštíví přes 10 000 000 uživatelů. Z velké části se jedná o návštěvníky z Ruska, kde je AliExpress na přední pozici z hlediska oblíbenosti online obchodů.

Nakupujeme v češtině

Velkou výhodu oproti AliExpressu má už výše zmíněný Wish.com, který je celý v češtině. Nicméně pokud umíte aspoň trochu základy anglického jazyka nemusíte se bát. Pokud i s tím máte problém nevadí. Nastavte si AliExpress česky. Učiníte tak v levém horním rohu na odkaz Language. Tam musíte vybrat češtinu. Překlad zajišťuje google translator, proto občas nemusí být ideální, ale pro běžné nakupování to bohatě stačí. Vidíte, že češtinu nastavit je velmi triviální. Stačí pár kliknutí a vše máte česky.

Jak nakupovat v AliExpressu

Než začnete nakupovat nastavte si v pravém horním rohu měnu. Doporučuji si nastavit Eura. Jinak nakupování je stejné jako v každém jiném běžném eshopu. Jen s malým rozdílem, že zboží Vám nabízí víc prodejců najednou. Pře koupí je proto nutné si prodejce prověřit. Nejjednodušší způsob je, že se podíváte na hodnocení prodávajícího a trochu si ho prolustrovat. Zboží stačí vyhledat a vložit do košíku. Můžete přidat do košíku i více zboží a vše později najednou objednat a zaplatit. V každém detailu výrobku naleznete místo s výší a způsobem dopravy, informace týkající se záruky, nebo možnost vrácení zboží poskytované nad rámec standardní ochrany Aliexpressu. Vpravo většinou bývá umístěno hodnocení prodávajícího. Doporučuji nakoupit od prodejců, kteří mají hodnocení nad 90%.

Doprava a placení

V košíku si můžete zkontrolovat dobu doručení (Delivery Time), lhůtu pro zpracování objednávky (Processing Time) a celkovou cenu. V objednávce pak stačí vyplnit BEZ diakritiky doručovací údaje. Vyberete platební metodu třeba WebMoney, Western Union, platební kartu či bankovní převod. AliExpress už nepodporuje Paypal platby což neznamená že je méně bezpečný. Obchodník totiž dostane zaplaceno až v momentě kdy zboží dorazí k Vám domů. Veškeré transakce jsou zabezpečeny. Vždy máte možnost nechat si peníze vrátit zpět na účet. Nikdy si ovšem neberte půjčku pro nákup zboží ze zahraničí. Může se stát, že půjčením peněz na zboží přeplatíte či o něj dokonce i přijdete. Třeba se ztratí nebo nedorazí. Objednáním zboží ze zahraničí si bere na sebe vždy určité riziko, ale i tak kvůli nízkým cenám, pokud nakupuji střízlivě, stojí si zboží koupit na AliExpress.

AliExpress online nákupní portál

Pošta zdarma

Divíte se? Je to realita! Nakoupíte-li v internetovém gigantu AliExpress, můžete si nechat zaslat zboží až domů zcela zdarma. Podívejte se na náš test nákupů ze zahraničí. Jen si to srovnejte s jakýmkoliv českým obchodem. Většinou chtějí za dopravu okolo 100 Kč. Nakoupíte a platíte za dopravu. Na aliexpressu to neplatí. Můžete si zboží nechat zaslat zcela zdarma a to až z opačného konce světa. Je to z důvodu dotací čínské vlády na podporu a rozvoj trhu.

Clo a DPH

Pokud nakupujete mimo EU musíte být dobře obeznámeni se základními podmínkami pro placení cla a DPH. Pro ty, kteří ještě s nakupováním nemají takové zkušenosti, si pojďme povědět, jak to vlastně při nakupování ze zahraničí probíhá. Clo nemusíte platit za zboží o hodnotě do 22 Euro, tedy přibližně 25 dolarů. V takovém případě nemusíme platit clo ani DPH. Zaplatíte pouze samotnou cenu výrobku. Pokud již budete nakupovat hodnotnější zboží, jako jsou luxusní mobilní telefony, šperky nebo třeba luxusní oblečení. Budete muset odvést clo. To je vyměřeno ve výši 15%. Ve výsledku tak budete muset zaplatit 21% DPH a dalších 15% cla.

Vypadá to takto:

  • Clo a DPH neplatíte u zboží, kdy cena vč. poštovného (úhrnná hodnota) nepřesáhne 22 Eur.
  • Platíte DPH a clo neplatíte vždy když je úhrnná hodnota zboží vyžší jak 22 Eur a součastně vlastní hodnota zboží je pod 150 Eur
  • Platíte clo i DPH když je vlastní hodnota zboží víc jak 150 Eur

Reklamace

Pokud Vám přijde Vadné zboží můžete ho reklamovat, ale pouze po určitou dobu tzv. dispute time. Dispute time je udáván v emailu s Vaší objednávkou tak i v seznamu objednávek. Většinou doba pro reklamaci je 7 dnů od doručení zboží do Vašich rukou. Proto doporučujeme emaily nemazat. Reklamační proces na AliExpress se nazývá spor (disputes). Ten je třeba otevřít (open dispute) v seznamu objednávek u objednávky, kterou chcete reklamovat. Potom je nutné vyplnit formulář a rozlišuje se zda reklamujete vadné zboží či nedoručený balíček. Ve formuláři uvedete svůj důvod reklamace i způsob řešení. Je proto nutné ovládat dobře angličtinu. Nebo aspoň mít někoho kdo umí anglicky. Nebo se angličtinu rychle naučit. Formulář dobře zkontrolujte a odešlete. Potom musíte průběžně sledovat průběh reklamace. Vyřízení trvá zpravidla 6 pracovních dní.

Jak nakupovat na AliExpress a vydělávat peníze

Na samý konec mám pro Vás překvapení. Zaregistrujte se na nejlepším CashBack portále Tipli.cz a získejte 5% slevu z každého nákupu v internetovém obchodě AliExpress. Tento postup navíc nemusíte uplatnit pouze u obchodu AliExpress, ale i v dalších stovkách internetových obchodů. Na AliExpress jde koupit spoustu zboží.

Další články o Aliexpress:

 

Nakupovat se slevou na Aliexpress

 

2 Comments on “Aliexpress.com – jak nakupovat globálně

KovářMíroslav
25.10.2018 na 17:02

chci nakupovat

Odpovědět
Emília Kučerová
8.9.2017 na 12:16

Dobrý den,
ráda bych se zeptala, jak je to s reklamací elektroniky. Zakoupila jsem si na Ali 2 stejné mobily v říjnu 2016. V červnu přestaly oba fungovat – stejná vada, neustále se restartující, což jsme se s manželem dočetli, že je to chyba ve výrobě a že tato vada je celosvětová. Ihned v červenci jsem toto poslala k reklamaci do Číny. Náklady za poslání přes 800Kč. 7.9.2017, tedy včera mi poslali zprávu, že chtějí za opravu 40 dolarů, že záruční lhůta „téměř“ uplynula. To jsem si myslela, že rozbiju počítač, když jsem tohle četla, protože mě mají tím pádem v šachu. Nemám peníze ani mobily, takže mi nezbývá, než 40 dolarů poslat, abych ty telefony z nich dostala. Jak to tedy je, když se vada, která není zaviněná mnou, ale je to výrobní vada ukáže ještě ve lhůtě 1 roku? Mají oni právo žádat peníze za opravu? A to mi ještě psali, že chtějí 80 dolarů, ale že oni jako prodejci to uhráli na 40 dolarů. Jsem z toho fakt znechucená a už si na Ali, potažmo na čínských portálech žádnou elektroniku nekoupím, jelikož mě to stálo více, než, kdybych si to koupila tady v ČR.

Odpovědět

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *